قانون مدیران فنی
تحمیل بازدید فنی کامیونها
همانطور که مطلع هستید بازدید فنی کامیونها را به عهده شرکتهای حمل و نقل گذاشته اند. در بحث مدیر فنی و باز دید از کامیونها مشکلاتی وجود دارد که انجام آن را با دردسر امکان پذیر میکند .
برای مثال موارد ذیل تفکر و حتی تجدید نظر مسئولان را میطلبد.
- حجم بالای ارسال کامیون و کالا .
- کمبود وقت(متوسط زمان بازدید هر کامیون)
- عدم همکاری رانندگان قبل و بعد از بازدید
- امکان تغییر موارد فنی
- کمبود فضا
- ارسال درصدی از کامیون ها در خارج از پایانه(حواله ای)
- ایجاد هزینه و مخارج(حقوق مدیر فنی و هزینه های مشابه)
- تنوع محل های بارگیری(ج قم -ج کرج – ج…..)
با توجه به مشکلات ذکر شده آیا این قانون تحمیل به شرکتهای حمل و نقل نشده است؟
در حال حاضر چند درصد از کامیونهای خروجی بازدید میشود؟
آیا برگ معاینه فنی عمده موارد فنی را تائید نمیکند ؟
آیا مدیران فنی با گواهینامه های یک روزه و چند روزه صلاحیت بازدید فنی را دارند؟
به نظر بنده میشود هر پایانه در قسمت ورودیه و یا جداگانه چند مدیر فنی و کارشناس واقعی را جهت بازدید کلیه کامیونها
گذاشته که این حرکت هم میتوانست برای صنف درآمد زائی داشته(اخذ مبلغ مشخصی جهت بازدید)و هم کار مطمئن و ریشه ایانجام میگردید.